default-header
HomeKennismaking met hoofdsponsor Porza

Kennismaking met hoofdsponsor Porza

Op vrijdag 17 mei 2024 hebben we kennis gemaakt met onze hoofdsponsor van het Civitas Beachtoernooi, Ahmad Joshan van Porza.

Vol trots vertelt hij over Porza, dat zich in de afgelopen jaren sterk ontwikkeld heeft en is uitgegroeid tot een prachtig internationaal Venloos bedrijf. Porza richt zich op het leveren van auto-onderdelen en verbruiksartikelen. Het gaat niet alleen om de producten, maar ook om goed advies en optimale afstemming op de wensen van de klant.

Net als enkele zeer bekende wereldmerken is Porza klein begonnen, vanuit huis in Blerick. Blerick is een belangrijke basis voor Ahmad. Zo’n 29 jaar geleden heeft de Blerickse gemeenschap Ahmad en zijn familie warm ontvangen, nadat ze noodgedwongen zijn vertrokken uit Afghanistan. In Venlo liggen voor Ahmad een belangrijk deel van zijn ‘’roots’’. Toen hij net in Nederland was, wilde hij graag gaan voetballen. De plaatselijke voetbalvereniging SVB heeft destijds schoenen en een tenue geregeld, want ze hadden het thuis niet breed. Dat is hij nooit vergeten. Daarom is Venlo zo belangrijk. Ahmad wil ook in de toekomst dat Venlo de basis blijft voor Porza.

Gedreven en hardwerkend heeft Ahmad Porza samen met zijn team stap voor stap uitgebouwd. Telkens een stukje groter. In Venlo heeft Porza een winkel voor consumenten, maar eigenlijk is Porza vooral actief via Internet en online verkoop. Als je naar de winkel komt voor een product, dan is dat product duurder dan in de webshop. De klinkt vreemd, zegt Ahmad, maar dat is bewust zo gedaan. Alles draait om efficiency en gemak. Bestellen via Internet en ophalen in de winkel is voordeliger.

Porza actief in meerdere Europese landen. Het aantal landen wordt nog verder uitgebreid. Grote klanten worden bediend vanuit het magazijn in Blerick. Inmiddels vertegenwoordigt Porza vele bekende merken waaronder Liqui Moly.

Porza neemt al vele jaren met succes deel aan het Civitas Beachtoernooi. Toen Ahmad ter ore kwam dat Civitas dit jaar de 25 editie organiseert, hoefde hij niet lang na te denken: “Ik wil hoofdsponsor zijn voor dit jubileumevenement!”